CORPORATE IDENTITY: Prečo je dôležité pracovať na firemnej identite

Ak sa pri svojom podnikaní zamýšľate nad pojmom firemná identita/corporate identity, tak sa nemusíte báť, že by ste pri založení virtuálneho sídla niečo pokazili. Najmä ak je táto adresa na strategickom mieste, blízko k centru, doprave, obchodom a službám.

Firemná identita je pre vytvorenie si obrazu o firme kľúčová. Ide o všetky dizajnové a vizuálne prvky, ako logo, slogan, písmo, farby, sociálne siete, reklamné predmety… . Skrátka o dobrý alebo zlý imidž firmy.

Jednou časťou firemnej identity je spomínaná dizajnová stránka, druhú tvorí celková firemná osobnosť – filozofia a hodnoty spoločnosti, komunikácia a marketing. Ak si dáte na firemnej identite záležať, vytvoríte tak jedinečnú, nezameniteľnú značku, ktorá bude zapamätateľná. Treba ju budovať od začiatku a udržať si svoj štandard. Značka sa tak odlíši od konkurencie a efektívnejšia bude aj komunikácia so zákazníkmi, klientmi, odberateľmi, dodávateľmi, ale aj s investormi a sponzormi.

K firemnej identite patrí:

  • osobnosť a kultúra firmy – vízie, ciele, plány, komunikácia so zamestnancami a zákazníkmi
  • dizajn – logo, webstránka, sociálne siete, obaly a samotný produkt, uniformy, polepy, nápisy, automobily, no aj vzhľad kancelárie a firemných priestorov

Cieľom corporate identity je dosiahnuť jedinečnosť, zapamätateľnosť a svojský charakter, ktorým sa odlíšite od konkurencie. Preto to musí fungovať ako celok a všetko byť dôsledne naplánované.

Mnohokrát sa podceňuje dizajn manuál, pretože sa jeho účinok prejaví až dlhodobejšie. Treba si však uvedomiť, že značka sa nevybuduje za jeden večer. Chce to čas. Čas potrebný na neustály rozvoj spoločnosti a jej rast.

Dizajn manuál zabezpečuje konzistentnú vizuálnu komunikáciu a zapamätateľnosť u zákazníkov. Ide o pravidlá pre používanie loga, farieb, písma a ďalšie alternatívy loga. Definujú sa v ňom firemné farby, písmo, propagačné materiály – vizitky, obálky, hlavičky, katalógy, brožúry… . Všetko to však závisí od zadefinovania cieľovej skupiny.

Výsledkom by mala byť konkurenčná výhoda. 

0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *