DROPSHIPPING: PREDÁVAJTE ONLINE BEZ VLASTNÝCH SKLADOVÝCH PRIESTOROV

Mnohí ste sa určite na internete stretli s pojmom dropshipping. Čo to však je a ako vám môže pomôcť pri obchodovaní, vám vysvetlíme v tomto článku, pretože ide o zaujímavý spôsob, ako sa uchytiť pri predaji produktov online.

Najjednoduchšia definícia je, že ide o online predaj produktov prostredníctvom eshopu, pomocou externého skladu. To znamená, že s tovarom neprichádzate do kontaktu a objednávka ide zo skladu od dodávateľa priamo k zákazníkom. Obchodník je tým pádom oslobodený od vlastnenia skladov, s čím súvisia mnohé ušetrené výdavky a tovar taktiež netreba kupovať dopredu.

Výhoda dropshippingu je v menšej počiatočnej investícii, ak sa rozhodnete podnikať online. Za tovar platíte až keď ho bude mať zákazník v rukách. Na začiatok vám teda stačí iba vymyslieť si názov, vytvoriť eshop, vybaviť potrebné povolenia, zmluvné podmienky a starať sa o marketing. Váš biznis z pohodlia domova sa tým môže začať a pracovať môžete nech ste kdekoľvek. Nezabudnite však na komunikáciu so zákazníkmi.

Vďaka tomu, že nepotrebujete tovar naskladňovať, si môžete dovoliť oveľa pestrejšiu ponuku produktov a nie ste limitovaní ani veľkosťou skladových priestorov. Zazmluvníte si viacero dodávateľov.

Dropshipping však má aj svoje nevýhody:

  • nižšie marže
  • možný nedostatok tovaru, pretože dodávatelia spolupracujú s mnohými takýmito eshopmi a produkt sa môže vypredať
  • sledovanie dostupnosti tovaru a nahadzovanie aktualizácií ponuky
  • v prípade nepríjemností s dostupnosťou, alebo nedodaním tovaru to musíte svojim zákazníkom vysvetľovať vy
  • zodpovedáte za kvalitu, reklamácie či poškodenia tovaru
  • nemôžete ovplyvniť obsah a balenie, na zásielke nebude vaše logo – to však môžete vyriešiť s dobrým dodávateľom
  • doba dodania môže trvať dlhšie a v prípade vašej garancie doby dodania tovaru môže byť problém
  • treba si dávať pozor na poplatky a poštovné

Aj na tieto nedostatky treba myslieť pri podpisovaní zmluvy s dodávateľmi.

Pri tomto druhu podnikania vstúpite do vôd veľkej konkurencie a reklamného smogu. Musíte dbať o reklamu, marketingový plán, komunikáciu so zákazníkmi a vytvoriť si kvalitný eshop.

Vyberte si kvalitného poskytovateľa dropshippingu, pretože na tom bude stáť váš úspech. Nájdite si poskytovateľa, ktorý predáva vlastné zásoby a nie je iba prostredníkom. Môžete si taktiež vybrať z ponuky dropshippingových obchodov na kľúč a vy sa zameriate už na propagáciu. Dodávateľa si vyberte tak, aby to bol špecialista v danej oblasti a aby tovar zákazníkom prišiel v dobrom stave a požadovanej kvalite. Ak nájdete dodávateľa so širokým sortimentom, tak výhodou bude, že nebudete musieť komunikovať s viacerými rôznymi dodávateľmi. Z katalógu si iba vyberiete, aký tovar by ste chceli predávať a na čo bude váš eshop zameraný. Radíme však nerobiť si eshop s veľmi veľkým záberom, ale radšej sa zamerať na niečo konkrétnejšie. Ľahšie si tak nájdete miesto na trhu.

U dodávateľa si skontrolujte, či je možné nakupovať už od jedného kusu, alebo má stanovený minimálny odber, aby bola zároveň výhodná aj cena.

Ak sa rozhodnete expandovať aj do zahraničia, vyberte si dodávateľa, ktorý nebude mať problém dodať tovar kamkoľvek. Môžete tak konkurovať aj zahraničným obchodom.

Kvalitný dropshipper by vám mal ponúknuť viacero možností platobných metód.

Dropshipping je teda jednoduchý biznis – na spustenie, aj na prevádzkovanie. Nájdite si vhodného dodávateľa a dôkladne sa oboznámte s jeho podmienkami a poplatkami. Nie všetci dropshipperi sú výhodní a kvalitní, takže si dajte záležať na výbere.

 

 

 

0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *