MÝTY O PODNIKANÍ: Než sa do toho bezhlavo vrhnete

O podnikaní koluje množstvo mýtov a ľuďom často uniká podstata a definícia podnikania, na úkor rôznych motivačných prednášok a materiálov. Ale nie je to také jednoduché, ako keď sa im o tom iba zdá. A nepodnikatelia radi špekulujú a snívajú o slobode, ktorú si myslia, že im podnikanie prinesie. Ale až skúsenosť im ukáže, že od slobody a bezstarostnosti má podnikanie veľmi ďaleko.

Odvšadiaľ počuť, že podnikať zvládne každý, no nie je to celkom tak. Áno, skúsiť to môže každý, no nie každý uspeje. Na podnikanie totiž treba mať určité predpoklady, zručnosti, obchodného ducha, fantáziu, ochotu riskovať, odolnosť voči stresu, ťah na bránku a cieľavedomosť. A samozrejme, že aj pri podnikaní treba vedieť tvrdo pracovať.

Nie je taktiež pravidlom, že podnikaním sa človek stane sám sebe pánom. Len málokomu sa podarí byť pánom svojho času a mať absolútnu slobodu vo svojich rozhodnutiach. Čas a prácu totiž vždy treba prispôsobovať potrebám zákazníka, alebo konkurencii.

Podnikanie je o tvrdej práci a nebude vás vysiľovať menej, ako zamestnanie. Prvotnú myšlienku totiž musíte uviesť do praxe, nejako začať, rozbehnúť sa a firmu budovať a riadiť. To stojí často viac práce a trpezlivosti, ako zamestnanie. Bez práce nezarobíte na žiadnom nápade.

Taktiež nie je pravdou, že s podnikaním nebudem mať nad sebou žiadnych šéfov. Šéfovať vám budú zákazníci, investori, dodávatelia, trh a úrady. Podnikateľ sa podriaďuje oveľa viac, ako zamestnanec.

A že každý podnikateľ získa rozprávkové bohatstvo, demonštrované luxusnými vilami, drahými autami, dovolenkami, šperkami? Tak to je mýtus. Až polovica začínajúcich podnikateľov ukončí svoju činnosť do jedného roka a päť rokov podnikania zvládne iba 10% z nich. A aj z nich zbohatne len málokto. Za všetkým tým bohatstvom, luxusným bývaním a peknými vecami stoja roky driny, ktoré ale nikto nevidí, alebo nechce vidieť. Priemerný podnikateľ však zarobí zhruba toľko, koľko bežný zamestnanec.

Mnohí si myslia, že ak podniká ich kamarát, tak to zvládnu tiež. Že na tom predsa nič nie je. No nie každý má na podnikanie predpoklady, ktoré sme spomínali vyššie. Dokonca ani koníček, ktorý si poniektorí myslia, že ovládajú natoľko, že by sa ním mohli živiť, nemusia poznať natoľko, aby sa rovnali, alebo prekonali konkurenciu, alebo aby ním zaujali zákazníka.

A samozrejme, že k podnikaniu patrí počiatočná investícia a mnoho ľudí vloží všetky svoje úspory do štartu, pretože si myslia, že ich znásobia, zhodnotia. Môže sa však stať presný opak a takýchto smutných prípadov je veľa.

Ďalšou naivnou predstavou tých, ktorí premýšľajú nad podnikaním je, že je výhodné podnikať s kamarátmi. No práve týmto veľa kamarátstiev skončilo, pretože dobrý kamarát neznamená, že bude aj dobrý spoločník do biznisu.

A na záver – kľúčom k úspechu je dobrá príprava, podnikateľský a marketingový plán; určite nie bezhlavé vrhnutie sa do vôd podnikateľského sveta.

Ak sa predsa len rozhodnete, že idete do toho, zvážte možnosti sídla podnikania. Radi vám poskytneme virtuálne sídlo a balíček služieb, ktorý ocenili a v spokojnosti využívajú naši klienti. Pomôžeme vám pri štarte, odbremeníme od mnohých úkonov a ušetríme peniaze.

0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *