SLEDUJTE SVOJE VÝDAVKY, OPTIMALIZUJTE, MAJTE PORIADOK VO SVOJICH OSOBNÝCH AJ FIREMNÝCH FINANCIÁCH

Či už osobný, rodinný, pracovný, alebo podnikateľský život súvisí aj s výdavkami, ktoré sa často dajú znížiť, upraviť, refinancovať, optimalizovať, či rozumnejšie „zmenežovať“. A možno zmenou prístupu zistíte, že nemusíte obracať každé euro, žiť od výplaty do výplaty, ale môžete zarobené peniaze využiť ináč, než len na povinnosti, faktúry a poplatky. A popri tom si aj niečo našetríte, alebo nájdete prostriedky na pravidelné investovanie, ktoré vám prinesie balík peňazí do budúcnosti, či na financovanie cieľov, ktoré si môžete nastaviť podľa svojich možností.

Nezabúdajte, že aj drobné zmeny v rozpočte, či finančnom plánovaní, môžu pozitívne ovplyvniť váš život. Sledujte teda, kam odtekajú vaše peniaze.

 

  • POZRITE SA NA SVOJE VÝDAVKY a majte v nich poriadok, aby ste mali prehľad o tom, kam putujú vaše peniaze a na čo koľko míňate. Zapisujte si to a keď uvidíte prehľad objemu odchádzajúcich peňazí, možno budete prekvapení.
  • ZOSTAVTE SI ROZPOČET a vyjasnite finančné priority a ciele, ktoré sa môžu časom meniť. Prispôsobujte ich svojej aktuálnej situácii, či už ide o výdavky, splátky, príjmy, potreby.
  • URČTE SI PRIORITY a prehodnoťte každý výdavok, každú faktúru a splátku. Čo by sa dalo znížiť, refinancovať, optimalizovať, zmeniť, upraviť, oželieť. Možno nájdete zbytočnosti, ktoré nie sú pre vás nevyhnutné a zároveň sa vám uvoľnia prostriedky niečo dôležitejšie a aktuálnejšie. Odpustite si míňanie peňazí, ktoré nemáte; taktiež kupovanie darčekov, elektroniky a dovoleniek na nevýhodné pôžičky. Radšej si odkladajte peniaze do budúcnosti, či už na horšie časy, na dôchodok, na kúpu niečoho drahšieho, na štúdium pre deti, alebo na štart, či rozvoj podnikania.
  • AUTOMATIZUJTE a nastavte si pravidlá, aby vám aj ten poriadok v osobných, či firemných financiách aj vydržal. Na opakujúce sa platby, paušály, sporenia, či investičné produkty si nastavte trvalé príkazy, alebo príkazy na inkaso.
  • ŠETRITE NA PRACOVNOM PRIESTORE a ak k svojej činnosti nepotrebujete nákladnú kanceláriu, skúste u nás možnosť zriadenia virtuálneho sídla. Ušetríte čas a peniaze na drahé nájmy, zariadenie priestorov, rekonštrukcie, opravy, upratovaciu službu, údržbu, platenie sekretárok. Môžete tak mať pre svoje podnikanie adresu, vyriešené preberanie pošty a úradné záležitosti, a pracovať na cestách, v kaviarni, z domu. Ak potrebujete aspoň pracovný stôl a sociálny kontakt s pracovným prostredím, môžete využiť služby coworkingu – zdieľané kancelárske priestory, kde budete mať svoj stôl, telefón, internet a k dispozícii spoločenskú miestnosť, kopírku, kávovar, kontakt s inými ľuďmi a možnosť prijímať návštevy, či mať zázemie na pracovné stretnutia.
  • VOĽNÉ PROSTRIEDKY ŠETRITE A INVESTUJTE, aby vaše peniaze doma, alebo na bežných účtoch nestrácali na hodnote, pretože inflácia má dobrý apetít. Šetrením si vytvoríte finančnú rezervu na horšie časy, aby ste mali z čoho čerpať v prípade straty zamestnania, alebo nepredvídateľných udalostí a investovaním sa zabezpečíte na starobu, alebo zhodnotené prostriedky venujete svojim deťom. To už je otázkou individuálnych cieľov, investičnej stratégie, časového horizontu a využitého portfólia. Vždy je však poradiť sa s odborníkom, pretože je rozdiel investovanie a špekulácia.

Sledujte svoje výdavky, optimalizujte, majte poriadok vo svojich osobných, aj firemných financiách. Zabezpečte sa na horšie časy, stanovte si finančné ciele a zhodnocujte svoje voľné finančné prostriedky. Nezabudnite sa poistiť proti rizikám a škodovým udalostiam či už na zdraví, majetku, alebo podnikaní.

0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *