SÚČASNÝ PRÍBEH NEJEDNEJ FIRMY: INOVUJTE A DIGITALIZUJTE UŽ TERAZ

Zlá situácia v podnikateľskom prostredí v súvislosti s nákazou Covid-19 zasiahla aj našu firmu, čo nás prinútilo zamyslieť sa nad zmenami a inováciami, ktoré budú skôr či neskôr nevyhnutnosťou či už v samotnom biznise, alebo pri komunikácii so zamestnancami, dodávateľmi, zákazníkmi, partnermi. Usúdili sme, že najvhodnejšia chvíľa je práve teraz a tak sme začali konať.

Pre použitie na konferenčné hovory, starostlivosť o klientov, či online vzdelávanie v rámci firmy sme si vytvorili prehľad užitočných aplikácií a tie, ktoré nám vyhovujú, aktívne zavádzame do procesov, pretože chceme držať krok s konkurenciou, ktorá sa určite taktiež zamýšľa nad zmenami a postupnou digitalizáciou, či možnosťami online komunikácie. To nezahrňuje len emaily, alebo chat, ale kompletnú transformáciu komunikácie s klientmi, partnermi, alebo zamestnancami. Technológie už toto všetko dokážu a do karát im hrá práve situácia s koronakrízou. Firmy, ktoré fungovali online už predtým, nemuseli prejsť skoro žiadnymi zmenami a dá sa povedať, že sú už o riadny krok vpred, pretože si všetky technológie, aplikácie a vymoženosti už dávno osvojili. Pre nás to však bola z veľkej časti neznáma oblasť, pretože naše aktivity nezahrňujú aktívnu orientáciu v online prostredí a neživí nás hlavne internet. Výhodou mnohých firiem je, že ich pracovníci potrebujú pre svoju prácu iba stôl, stoličku, počítač a pripojenie na internet. Súčasťou nášho podnikania však je aj výroba, práca v teréne a rôzne oddelenia, v ktorých pracujú ľudia bez ochoty k zmenám, alebo bez vzťahu k inováciám modernými technológiami. Biznis však musí fungovať ďalej a budúcnosť predstavuje zmenu, ku ktorej musia pristúpiť spoločníci, zákazníci, klienti, aj zamestnanci. Ináč to nejde, pretože svet praje pripraveným a moderným.

Čo na nás pôsobilo ako neznáme prostredie, sa ukázalo s rôznymi nástrojmi a softvérom ako zvládnuteľné a prepojilo nám to fyzické prostredie s tým virtuálnym, či už ide o prepojenie pokladníc v obchode s ERP systémom, alebo manažmentom pracovných aktivít v teréne. O konkrétnych možnostiach toho nájdete na internete neúrekom.

Zistili sme, že na online komunikáciu so zamestnancami, prezentácie, alebo kontakt s klientmi nemusíme meniť úplne všetko. Stačilo si iba vybrať z niekoľkých možností a nástrojov a to buď s platenou, alebo bezplatnou licenciou. Ide hlavne o nástroje na konferenčné hovory, zabezpečujúce videokonferencie medzi ľuďmi; nástroje na starostlivosť o zákazníkov, online chaty, nástroje na online výuku, kurzy a školenia.

Ako sme spomínali vyššie, možností je naozaj veľa a každý si môže vybrať pre svoje pôsobenie a potreby to čo mu bude najviac vyhovovať, aby bola zmena efektívna, prínosná a jednoduchá.   Postupnými a nutnými zmenami možno zistíte, že mnoho vecí je možné robiť jednoduchšie, rýchlejšie, efektívnejšie a lacnejšie. Navyše, svet sa mení na obraz, ktorý mnohí poznáme zo scifi filmov a asi nikto z nás by v ňom nechcel uviaznuť a stratiť sa v tom mori informácií a technológií. Robte zmeny teraz, kým máte čas sa učiť a držať krok s konkurenciou. Oni sa totiž učiť budú a klienti, zamestnanci, alebo uchádzači o prácu si budú vyberať moderné spoločnosti, pretože u mnohých ľudí sa menia aj záľuby, zariadenie domácnosti a komunikácia s blízkymi. Obdobie koronakrízy a s tým súvisiace opatrenia a zmeny mnohým ukázali, čo všetko sa dá vybaviť, alebo urobiť z pohodlia domova, alebo online – cez telefón, kameru a rôzne aplikácie. Či už ide o prácu, vzťahy, komunikáciu, nakupovanie, vzdelávanie.

0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *