E-SHOP ALEBO KAMENNÁ PREDAJŇA? ROZDIELY, VÝHODY, NEVÝHODY

Digitalizácia všetko urýchľuje a mnohokrát zjednodušuje. Veľa ľudí hľadá možnosti, ako pracovať kdekoľvek iba s telefónom, notebookom či prostredníctvom sociálnych sietí a reklamy. Doma, v kaviarni, v prírode, na dovolenke, na cestách. A takými možnosťami sú napríklad aj e-shopy, dropshipping, predaj e-kníh či rôznych kurzov. Dnes si povieme niečo o rozdieloch medzi e-shopom a kamennou predajňou, pretože všetko má svoje výhody aj nevýhody a každý musí usúdiť sám, čo je preňho výhodnejšie aj čo sa týka dosahovania zisku a oslovenia cieľovej skupiny, pretože to nemôže byť hlavne o hľadaní pohodlia. Ak chcete predávať produkt alebo službu, je tým hlavným cieľom zárobok, pokrytie nákladov, budovanie značky a firmy.

Fyzická prítomnosť vs. virtuálny obchod:

Kamenná predajňa je fyzický obchod, ktorý môžu zákazníci osobne navštíviť a nakupovať produkty. Osloví ich výklad, nápisy, bannery, reklamy, usmievavý personál a samozrejme rozmanitosť, cena a kvalita tovaru, ktorý si môžu pred samotnou kúpou chytiť a vyskúšať. E-shop je internetový obchod, kde zákazníci nakupujú online cez webové stránky a to prakticky kedykoľvek.

Otváracie hodiny:

Kamenná predajňa má stanovené otváracie hodiny, čo môže obmedziť prístup zákazníkov. Pretože nie každému musí daný čas vyhovovať, napríklad kvôli práci či povinnostiam. Na druhej strane e-shop  je k dispozícii 24/7, čo umožňuje zákazníkom nakupovať kedykoľvek. Aj o polnoci sa môže prehrabovať v ponuke tovarov či služieb.

Personálna interakcia:

Kamenná predajňa ponúka osobnú interakciu so zamestnancami a možnosť vidieť produkty naživo. E-shop má obmedzenú personálnu interakciu a zákazníci sa musia spoľahnúť na online informácie a recenzie.

Dostupnosť produktov:

Kamenná predajňa môže mať obmedzený sortiment produktov vzhľadom na svoje skladové možnosti a veľkosť priestorov  E-shop môže ponúkať širší sortiment produktov a rôzne možnosti farieb, veľkostí a kategórií .

Výhody kamenných predajní:

  • Osobná interakcia so zamestnancami.
  • Možnosť vidieť a vykúšať produkty pred nákupom.
  • Okamžitý nákup a prevzatie tovaru.

Nevýhody kamenných predajní:

  • Obmedzené otváracie hodiny.
  • Obmedzený sortiment produktov.
  • Môže byť ďaleko od domova.
  • Náklady na personál, zariadenie, nájom, energie… .

Výhody e-shopov:

  • Dostupný 24/7.
  • Široký sortiment produktov.
  • Pohodlný nákup z pohodlia domova.
  • Bez nákladov na priestory ako v prípade predajne

Nevýhody e-shopov:

  • Obmedzená osobná interakcia.
  • Riziko neúspešného online nákupu.
  • Doba doručenia a poštovné náklady.

Rozdiely medzi kamennými predajňami a e-shopmi sú zrejmé a každý z nich má svoje výhody a nevýhody. Voľba medzi nimi závisí od osobných preferencií, potrieb a pohodlia zákazníka. Niektorí ľudia preferujú osobnú interakciu a skúšanie produktov, zatiaľ čo iní uprednostňujú online pohodlie a širší výber produktov. Iný pohľad má zákazník, iné je to z pozície prevádzkovateľa, kde sú taktiež rozdiely významné. Či už ide o náklady, styk so zákazníkmi, pohodlie, rýchlosť. Každému vyhovuje niečo iné a každý tovar si vyžaduje iný druh starostlivosti. A samozrejme aj iný marketing.

0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *